Internet, Wi-Fi, Zabezpečení
Kde všude nás najdete?
Prohlédněte si naší mapu pokrytí prosím. Pokud bydlíte v blízké obci, ozvěte se nám, je pravděpodobné, že i tak se k Vám signál dostane.
Co potřebuji, abyste mě připojili?
Stačí zavolat na naši infolinku na tel. 326 551 005, nebo našemu obchodnímu zástupci na tel. 735 123 727 a naši kolegové Vás již celým procesem provedou.
Kdy budu technikem připojen po zavolání?
Standardní čas je do 2 pracovních dnů.
Kolik mě bude stát instalace?
Instalace je prováděna zdarma. V ceně jsou 2 hodiny práce technika, kabeláž do 20 m a zapůjčení antény.
Jaký tarif vybrat?
Prohlédněte si prosím naší nabídku na webu a pokud potřebujete více informací se obraťte na naši infolinku na tel. 326 551 005 či e-mail: info@vlasimnet.cz
Řešení poruch u Vlašimnetu?
Pro hlášení potíží či poruch je Vám k dispozici naše non-stop infolinka na tel. 326 551 005. Servisní zásahy jsou u nás řešeny 7 dní v týdnu a prováděny jsou v případě poruch na našem zařízení zdarma, jinak účtováno dle Ceníku.
Neškodí signál lidskému zdraví?
- Ne, všechna zařízení jsou schválena a homologována pro provoz v České republice a odpovídají všem hygienickým normám. Mnohem vyšší úroveň záření vydává například mikrovlnná trouba nebo mobilní telefon.
- Pro představu mobilní telefony vysílají až 10x větší záření, které máte přímo u hlavy.
Jak na Wi-Fi působí počasí?
Vlivy počasí na kvalitu služeb jsou mnohdy dosti přeceňovány. Kvalitu připojení výrazně nezhoršuje ani mlha či hustý déšť. Klient, který se nachází v bližších vzdálenostech od přístupového bodu rozmary počasí nepocítí žádným způsobem, vzdálenější klienti mohou zaznamenat přechodné snížení úrovně signálu nebo zvýšení doby odezvy, ale i v tomto případě služba zůstává stále funkční.
Omezujete nějak P2P sítě?
- Na tuto otázku je jednoduchá odpověď vyplývající z naší politiky. Linku máte garantovanou a co si po ní pouštíte, je jen Vaše věc. Odpověď je tedy NE, neomezujeme.
- Upozornění: Provoz linek je ze zákona logován a na soudní příkaz nebo žádost Policie ČR musíme vydat výpis vašeho logu (co jste stahovali a co sdíleli).
Omezujete nějakým způsobem objem přenesených dat?
Nikoliv, naši klienti platí pevný měsíční poplatek bez ohledu na množství přenesených dat. Svou linku, kterou si řádně platíte, můžete využívat dle Vašich potřeb, nesmíte přitom ovšem porušovat platnou legislativu ČR nebo Všeobecné obchodní podmínky společnosti Vlašimnet s.r.o.
Přestala mi odcházet pošta z PC, internet jede
- Pokud vám pošta normálně chodila a samovolně (bez zásahů do nastavení poštovního klienta) chodit přestala, je možné, že jste spadli do SPAMlistu našeho SMTP serveru pro odchozí poštu.
- Ten je nastaven na jednu z nejvyšších úrovní bezpečnosti a hlídá, zda-li z Vašeho počítače neodchází SPAM či jiná nevyžádaná pošta. Pokud tomu tak je, přeruší vám spojení na portu 25 (pouze zakáže odesílání pošty).
- V tomto případě se podívejte, zda-li nemáte v PC nějaký vir či adware, spyware a jinou havěť. Pokud si počítač vyčistíte, server Vás automaticky do hodiny odblokuje. Musíte provést jak odvirování, tak vyčištění od jiné havěti – je to důležité, antivir nedokáže najít vše. Například některý spyware, adware mu může „utéct“.
Jaký je rozdíl mezi privátní a veřejnou IP adresou?
- Každý počítač připojený do sítě Vlašimnet má přiřazenou privátní IP adresu. Už podle názvu je patrné, že se tyto adresy používají v privátních sítích – těchto adres je dost a přidělujeme si je sami. Avšak není možné je využít pro přímou komunikaci s jiným počítačem v Internetu.
- Na bráně do Internetu dochází k tzv. překladu privátních IP adres na veřejné IP adresy. Běžně se to děje například, když si prohlížíte webové stránky. Na to funguje jedna společná veřejná IP adresa Vlašimnetu. Z pohledu Internetu to vypadá, že Vlašimnet je jeden počítač a členové Vlašimnetu jsou skrytí za touto společnou adresou.
- Problém nastane, když přijde požadavek z Internetu na nějakou službu (například www stránky), která je uvnitř Vlašimnetu. Tato žádost přijde na společnou veřejnou IP adresu. Ale požadavek nic neobslouží. Není totiž jasné, který z počítačů ve Vlašimnetu ho má vlastně obsloužit.
- Pokud má nějaká privátní IP adresa přiřazenou svou vlastní veřejnou IP adresu, potom je jasné, který počítač má požadavek obsloužit a najednou je tento počítač přímo viditelný z Internetu.
- Veřejné IP adresy (oproti privátním) mají své výhody i nevýhody:
Výhody jsou zejména :
- přímá dostupnost počítače z venku z Internetu, například z práce, od kamarádů mimo Vlašimnet apod.
- vzdálené přístupy na kamerové systémy, tepelná čerpadla apod.
- možnost provozování veřejných serverových služeb, např. webové stránky, FTP, SSH
- přímá komunikace některých programů
- vyžadováno některými síťovými hrami
Nevýhody jsou :
- ztráta ochrany proti virům a útokům hackerů – každý si musí řešit sám
- ztráta anonymity – je jasné, kdo kam přistupuje
- možnost výskytu na různých banlistech a tím omezení přístupů v síti Internet
- riziko pro nezkušené uživatele (nutnost kvalitních a precizně zabezpečených síťových prvků)
- pokud na počítači sdílíte nelegální věci nebo máte nelegální software, mohou jít úřady a instituce, které to zajímá, přímo k vám. Jak se říká: „Na internetu jste sami za sebe“.
- na žádost Policie ČR musíme sdělit, kdo veřejnou IP adresu používá (např. používá P2P sítě, torrenty, jiné výměnné sítě a sdílí, co nemá).
Jaký je rozdíl mezi pásmem 60 GHz oproti 5 GHz?
Pásmo 60 GHz je novější, modernější, kapacitně rychlejší a s nižší (ocení např. zejména hráči online her). Toto pásmo ovšem kvalitně funguje jen na menší vzdálenosti a je bezpodmínečně nutná přímá viditelnost na vysílací bod osazený touto technologií.
Mohu použít vlastní Wi-Fi router, který mám?
Ano, můžete, ale nedoporučujeme to. My Vám dodáme námi osvědčený router, na nějž od nás máte záruku po celou dobu trvání smlouvy. Pokud budete využívat nějaký svůj vlastní, nelze Vaše připojení nijak garantovat a v případě servisního zásahu souvisejícího právě s daným routerem, Vám tento výjezd technika bude účtován dle našeho Ceníku.
Mohu platit složenkou nebo pomocí SIPO?
- Možnost placení pomocí SIPO (služba České pošty s.p.) jsme pro nesmyslné a stále se zvyšující poplatky zrušili. Máte v podstatě 4 možnosti, jak za internet platit:
- Trvalý příkaz v bance – částku doporučujeme posílat vždy k 12. dni v měsíci, aby u nás byla spolehlivě do 15. dne, což je vždy den splatnosti.
- Vklad hotovosti na přepážce KB – můžete platbu vkládat na účet číslo: 43-9206060237/0100 – je důležité uvést svůj variabilní symbol = číslo smlouvy, jinak Vaši platbu nemůžeme rozpoznat.
- Osobně u nás v kanceláři na adrese Komenského 40, 25801 Vlašim. Při tomto je účtován manipulační poplatek dle aktuálního Ceníku.
- Složenkou na poště
- Možnost placení pomocí SIPO (služba České pošty s.p.) jsme pro nesmyslné a stále se zvyšující poplatky zrušili. Máte v podstatě 4 možnosti, jak za internet platit:
Kolik stojí servisní zásah u nás doma?
- Pokud je závada na naší straně (například selhalo AP, natekla voda do antény, přetrhl se kabel atd.) je servis ZDARMA.
- Pokud je závada na Vaší straně nebo zaviněná neoprávněnou obsluhou je servis logicky zpoplatněný. Jedná se například o nastavení IP adres, prodloužení UTP kabelu, nainstalování síťové karty apod. – za toto je účtováno dle Ceníku. Standardní náplní servisu nejsou různé přeinstalace, odvirování atd. S technikem se můžete dohodnout, že Vám tyto práce provede, ale až dle dohody.
Kolik stojí veřejná IP adresa?
U tarifu Basic je zpoplatněna částkou dle Ceníku, u vyšších tarifů je na požádání zdarma.
Zasílání faktur e-mailem nebo poštou?
- Faktury zasílané e-mailem – tyto jsou pochopitelně zdarma. Faktura vám přijde ve formátu PDF, kterou si uložíte na disk a vytisknete.
- Faktury zasílané pomocí České pošty s.p. – tento typ faktur je zpoplatněn za každou odeslanou fakturu dle Ceníku.
- Všem doporučujeme zasílání vyúčtování e-mailem. Ušetříte.
Co je součástí bezplatné instalace a co již ne?
Vzhledem ke zkušenostem s instalacemi u zákazníků je nutné si ujasnit, co všechno je součástí instalace a co její součástí není, a tudíž může být zpoplatněno. Naším cílem je poskytovat internet, nikoliv provádět údržbu a optimalizaci klientských PC.
Samozřejmě velice rádi provedeme také údržbu PC, ale tato služba je zpoplatněna a není součástí ceny za instalaci internetu od Vlašimnetu.Součástí instalace je :
- Montáž antény a protažení datového kabelu
- Instalace a zprovoznění klientského bodu u antény
- Protažení síťového kabelu od klientského bodu k PC zákazníka (max. 20 m)
- Nastavení jednoho PC zákazníka
Dále je technik povinen :
- Nastavit jedno PC zákazníka
- Vyzkoušet a předvést funkčnost internetu (ping, otevření zvolené stránky na internetu, rychlost)
- Nastavit poštovního klienta nebo předat údaje pro nastavení klientem samostatně
- Sepsat s klientem smlouvu
Součástí instalace není :
- Odstraňování virů, spyware, adware
- Odinstalování jiných aplikací, her apod.
- Reinstalace operačního systému
- Odstraňování nepotřebného HW a příslušenství
- Poskytování warez aplikací, nelegálních verzí operačního systému apod.
- Při instalacích v panelových domech lištování v bytech zájemců (lze domluvit za příplatek)
Technik dále může :
- Odmítnout provést instalaci internetu na PC, které není k tomuto vhodné, je zastaralé nebo nedostatečně vybavené
- Odmítnout provést dodatečné práce ihned během instalace díky časové vytíženosti ( lze domluvit a naplánovat jiný vhodný termín)
- Může nabídnout provedení dodatečných prací, ale veškeré práce nad rámec instalace jsou zpoplatněny dle aktuálního Ceníku.
Mám připojení na chatě, kde nejsem celý rok. Můžu připojení pozastavit?
Připojení lze pozastavit po dobu max. 6 měsíců během kalendářního roku.
Co je služba Bezpečný internet?
Služba Bezpečný internet zahrnuje několik nástrojů, jejichž cílem je ochránit uživatele před nežádoucími útoky z internetu, včas rozpozná i mnohdy nevědomý přístup na nebezpečnou stránku obsahující nebezpečný kód, jehož cílem je napadnout a poškodit zařízení uživatele a v kombinaci s firewallem a antivirovým programem vyvářejí silnější bezpečnostní štít. Součástí služby bezpečného internetu je ochrana proti DDoS útokům, pokročilý analyzátor síťového provozu a ochrana proti přístupu na nebezpečné stránky, evidované v celosvětové databázi.
Na jakém principu funguje Bezpečný internet, co ochrání?
Pro zabezpeční internetu provozujeme vlastní DNS servery na IP adresách, umístěné jsou ve Vlašimi na optických centrálách. Po jejich nastavení u klienta kontrolují provoz velmi složitými mechanizmy a na základě databáze hrozeb, která se denně aktualizuje. Tento systém je vhodný zejména pro klienty, v jejichž domácnosti se nachází mládež, či naopak starší generace. Je zaměřen zejména na snížení hrozeb malwaru (což jsou škodlivé programy a kódy, které v PC bez Vašeho vědomí provádí nějakou činnost) a phishingu (podvrhování stránek hlavně za účelem získat hesla a citlivé údaje, příkladem je třeba falešná stránka pro přihlášení do internetového bankovnictví). Tyto hrozby stále rostou a tedy ochrana mladší i starší generace, které jsou nezranitelnější, je velmi vhodná. Upozorňujeme, že žádná ochrana není stoprocentní, ale tento systém podle statistik eliminuje až 98 % hrozeb.
Důležité informace
- Ochraňuje síť a Vaše zařízení před zneužitím třetími osobami a nebo programy.
- Přináší bezpečnější surfování na internetu nebo stahování dat.
- Stránky kontrolujeme složitým systémem, který brání chybnému označení za nebezpečné.