IP telefonie
VoIP telefon
Komfortní volání z pevné linky bez paušálu pro domácnosti i firmy, které funguje na principu předplatného, tedy žádné smlouvy. Dobíjíte kredit jen pokud skutečně potřebujete. Volání v síti je navíc ZDARMA.
Důležité informace
Časté dotazy
Podívejte se na nejčastější dotazy našich zákazníků
Kde všude mohu využívat SIPY?
- Kdekoli na světě, kde budete mít k dispozici internetové připojení. Vaše telefonní číslo máte stále k dispozici a poplatky jsou stále stejné – a to i pro ty, kteří volají vám.
- Upozornění: Dle platné legislativy, není možné používat veřejné číslo mimo příslušnou oblast. Tedy číslo z Ústeckého kraje nemůžete používat v kraji Plzeňském. Nic vám ale v jiném kraji/státu nebrání používat interní sipy číslo 999 99x xxx nebo si číslo pro aktuální kraj přikoupit.
VoIP - umí faxovat?
Bohužel VoIP fax nepodporuje a zřejmě asi nikdy podporovat nebude. Faxová technologie dnes již vymírá a je plně nahrazována e-maily. SIP protokol, pomocí jehož je digitalizován a přenášen hlas, neumí zpracovat data z faxu, odeslat je ani přijmout.
Co vše potřebuji, abych mohl službu SIPY využívat?
Samozřejmě potřebujete připojení k síti Internet, nejlépe pevné a o kapacitě minimálně 128 kbit/s. Dále pak potřebujete IP telefon. Existují dvě varianty:
softwarové, tj. telefonní program
- U tohoto řešení je zapotřebí, aby byl počítač vybaven zvukovou kartou, reproduktory a mikrofonem. Pro telefonování, přijímání hovorů musí být počítač nejen zapnutý, ale je třeba, aby byl v provozu i příslušný program. Zdarma si můžete stáhnout například softwarový telefon ZoiPer, který je dostupný pro Android, iOS, Windows Phone 8, Windows, Linux a Mac. Pro větší komfort doporučujeme toto řešení pouze na ověření kvality a následný přechod k druhému řešení. Softwarové telefony nemají integrovaný kodek G.729, který je podstatně méně náročný na kvalitu připojení.
pevné, tj. fyzický přístroj
- U tohoto řešení nemusíte mít spuštěný počítač, ani jeho žádné další příslušenství. Po jednoduchém nakonfigurování přístroje stačí zvednout sluchátko a telefonovat. Pokud máte analogový přístroj, na který jste zvyklí, můžete pro jeho propojení s IP telefonií použít VoIP adaptér.
Jaké telefonní číslo získám a kolik budou platit ti, kteří mi budou volat?
- Po registraci dostanete interní SIPY číslo (ve formátu 999 99x xxx), které je možné používat pouze v síti SIPY. Takové číslo dostanete vždy jedno k jednomu účtu.
- V případě uhrazení kreditu v minimální výši 50,- Kč získáte automaticky regionální telefonní číslo (např. 246 035 000) podle kraje, který jste zadali při registraci (tedy například začínají 2 pro Prahu, 5 pro Jihomoravský kraj atp.) Kdokoliv vám na toto číslo bude volat, bude volat podle tarifu daného podle jeho operátora pro volání do daného kraje.
- Volání mezi čísly SIPY je vždy ZDARMA a to bez ohledu na to, v jakém jsou kraji!
Lze přenést telefonní číslo?
Chcete si zachovat stávající číslo a přesto využívat telefonní službu levněji? Žádný problém!
Co je to PORTACE?
- Je to proces, kterým je zajištěn přenos čísla od jednoho operátora ke druhému.
- Díky portaci je možné při zachování původního čísla využívat telekomunikační službu levněji nebo s jinou šířkou poskytovaných služeb.
Co přenesením čísla získám?
- Absolutní nezávislost na paušálu.
- Možnost používat své veřejné číslo na cestách kdekoliv v příslušném regionu.
- Možnost zřízení dalších služeb poskytovaných službou SIPY.
Co mohu přenesením čísla ztratit?
- V případě, že budete portovat telefonní číslo, na které jsou vázány další služby, dojde k automatickému zrušení i těchto služeb. Například přesměrování hovorů apod.
- Je-li na telefonním čísle zřízena služba ADSL, je nutné poskytovateli ADSL služby upřesnit, zda má být služba zrušena nebo převedena na tzv. Nahé ADSL.
Jaká čísla mohu portovat?
- Portovat lze všechna čísla, ke kterým máte nějaké oprávnění. Tedy jak čísla geografická (čísla patřící do určitého regionu), tak čísla negeografická (barevné linky, speciální čísla).
Jaká čísla nemohu portovat?
- Portovat nelze čísla, která jsou nějakým způsobem sdružena. Nelze tedy portovat jedno číslo z řady linky ISDN. V tomto případě je nutno požádat stávajícího operátora o vyjmutí portovaného čísla z řady a jeho nahrazení jiným (nově přiděleným) číslem a portovat teprve takto upravenou řadu.
Jak mám zrušit původní linku?
- Původní linku v žádném případě u stávajícího operátora nerušte, linku by nebylo možné portovat. Zrušení linky u stávajícího operátora je součástí procesu portace. Pokud jste již o zrušení stávajícího operátora požádali je nutné tuto žádost zrušit!
Jak postupovat při přenesení čísla, tzv. portaci:
- Zašlete nám na e-mail portace@sipy.cz kopii posledního Vyúčtování služeb od vašeho operátora. Nejlepší formou je email, ale vaše požadavky přijímáme faxem i poštou. Vždy v písemné podobě.
- Zpět na registrační emailovou adresu obdržíte převyplněný vícestránkový formulář. Ten stačí 4x jednostranně vytisknout, podepsat a v případě právnické osoby také orazítkovat. Nezapomeňte, že formuláře musí podepsat osoba, která má oprávnění jednat se stávajícím operátorem.
- Nabijte účet dostatečně vysokým kreditem. Nezapomeňte na určité navýšení kreditu pro možnost volání.
- Po obdržení potvrzených formulářů zpět jsou údaje překontrolovány. V případě, že jsou údaje v pořádku a kredit vašeho účtu má dostatečnou výši, jsou formuláře předány dále ke zpracování. Celý proces portace od převzetí formulářů trvá nejméně 15 pracovních dnů. Tato dobu bohužel není možné zkrátit.
- Po zpracování vašeho požadavku vám (cca 4 dny před portací) oznámíme přesný datum a čas portace. Upozornění: V okamžiku přenosu čísla mezi operátory může dojít ke krátkodobým výpadkům.
- Po přenesení čísla provedeme kontrolu a stržení poplatku za portaci. Následně vás na ukončení portace telefonicky upozorníme.